Benvinguda al bloc sobre maternitat i criança on
si el/la petit/a té gana ... popa, si té son... popa, si té fred o calor... popa, si té por... popa, si està content/a... popa ...
Així què, pipa o popa?


dimarts, 20 de juliol del 2010

Al pas, al trot, al galop!

Des de sempre, les persones que han tingut cura dels nadons han jugat amb ells per entretenir-los. El pas del temps ha fet que alguns d'aquests jocs passin de generació en generació, són els que ha seleccionat el criteri espontani popular. Malgrat la seva aparent simplicitat, els jocs de falda són petites obres d'art que no només entretenen sinó que faciliten el desenvolupament dels nens, els ajuden a adquirir els primers coneixements, estimulen els seus sentits i enforteixen la relació amb els adults.

Malauradament, avui són moltes les persones que ja no els coneixen i no poden fer-los servir quan estan amb els petits. Si algun dia es perdessin definitivament, no només hauríem oblidat una part molt important de la nostra cultura tradicional sinó que hauríem deixat de fer servir una eina excel·lent de relació amb el més petitons.

Per a que això no passi, i des del meu humil bloc, n'aniré penjant algunes ja sigui en format vídeo o transcrites, de tant en tant.

Avui us en penjo una que a ma filla li encanta. Ens posarem al petit a la falda mirant-te i li direm: Com va el cavall?. I llavors respondrem: Al pas, al pas, al pas tot movent les cames a un ritme lent i així amb el trot i el galop on cada cop augmentarem el ritme fins acabar tots dos rient. Recordeu que quasi sempre els jocs de falda acaben amb una abraçada.

Aquí en teniu un vídeo que n'he trobat:


1 comentari:

  1. Em sembla molt bona iniciativa!
    A mi m'agrada cantar-li les cançons que em cantaven de petita i sovint em passa que no m'enrecordo de la lletra o n'oblido parts.
    I no es pot perdre!

    ResponElimina