Benvinguda al bloc sobre maternitat i criança on
si el/la petit/a té gana ... popa, si té son... popa, si té fred o calor... popa, si té por... popa, si està content/a... popa ...
Així què, pipa o popa?


diumenge, 27 de febrer del 2011

Llegir ens fa més lliures (4a part)

Amb 19 mesos com ja té la petita de la família, els llibres i contes ja són una part molt important de la vida de la menuda. No hi ha cap dia en què no mirem uns quants contes. Ara ja els agafa i te'ls porta per mirar una cosa concreta que pugui tenir aquell llibre: la marieta que hi ha a la pàgina 5 o aquell nen que acompanya la cançó del Ball manetes o tantes altres coses... Aprofitant aquest interès, cada setmana anem a la biblioteca als espais que estan pensats pels més xics de les famílies, i mirem alguns contes i n'agafem algun per tenir-lo a casa. Us ho recomano. Em sembla una experiència d'aprenentatge molt interessant.

Avui us recomano:

- Així és la meva ciutat o La granja d'en Joan de l'editorial Beascoa. De Fisher-Price. Es tracta d'una col·lecció de llibres de format especial, amb planes força dobles i amb uns mecanismes que permeten moure figures de l'interior del conte. És prou divertit. Les imatges no maten però són entenedores i infantils. El text és molt simple i secundari.

- Olles, olles de vi blanc d'Edicions La Galera. És una selecció de cançons populars, jocs de falda i petits poemes feta per M. Eulàlia Valeri i Assumpció Lisson de "Rosa Sensat" amb dibuixos de Carme Solè i Fina Rifà. És bonic però molt antic així que no sé si és fàcil trobar-lo. Algunes cançons van amb la partitura inclosa per poder-les cantar i al final del llibre hi ha una petita explicació per poder dinamitzar el joc o cançoneta.

- Festes i tradicions de tot l'any. El costumari per a totes les edats d'Elena Ferro, editorial Baula. Va molt bé per poder anar explicant les festes que trobem durant l'any als petits de casa i, de pas ajudar-nos a fer memòria als grans! Les il·lustracions són molt xules i els textos no són molt llargs. Ara que són tan petits va bé per llegir-nos-ho nosaltres i així poder-los-hi explicar.

I res, aquesta és la selecció d'avui.

A llegir molt!

2 comentaris:

  1. Aquest de les olles és super bonic!!! A més aquesta cançó em porta records de quan era molt petita i la meva mare sempre la cantava... i com darrera meu hi han hagutmolts nebots (néts de la meva mare) i els meus nens... sempre l'he anat sentint i m'encanta. A ella li cantava el seu avi!!

    ResponElimina
  2. És cert que aquesta cançó de les Olles, olles de vi blanc té els seus dies ja! Si jo hagués de dir una de les cançons que em cantaven a casa de petita també diria aquesta, és curiós!

    ResponElimina