Benvinguda al bloc sobre maternitat i criança on
si el/la petit/a té gana ... popa, si té son... popa, si té fred o calor... popa, si té por... popa, si està content/a... popa ...
Així què, pipa o popa?


dissabte, 28 d’agost del 2010

Un brindis a les bones idees!

Avui us vull parlar de la Copa menstrual. Segurament moltes no ho coneixeu. És fàcil. Se sol conèixer pel boca-orella. Es tracta d'un sistema que s'utilitza quan es té la menstruació en comptes d'utilitzar compreses o bé tampons.

Ara deu fer uns 5 o 6 anys en vaig sentir a parlar per primer cop. Em va semblar una bona idea: pràctica, útil, econòmica i ecològica, però quan em vaig interessar per comprar-ho em van indicar solament una casa ocupa de Barcelona. La veritat és que em va fer mandra haver d'anar-hi i tampoc vaig buscar gaire més fins al punt d'haver-me'n oblidat, fins que em vaig quedar embarassada.

No sé ben bé perquè va ser en aquest moment de la meva vida si precisament em quedaven molts dies per tornar a tenir la regla... La qüestió és que per internet vaig veure que en venien a molts llocs (virtuals i físics) i finalment ara fa uns mesos me la vaig comprar.

Després d'haver-la provat l'he trobat molt pràctica (es fàcil de posar i de treure), higiènica (encara que no ho pugui semblar), eficaç (fa la seva funció perfectament), econòmica (inversió inicial d'entre 25 i 30€ i ja està per mínim 1 any!) i ecològica (el medi s'estalvia un munt de merda!). Si en teniu ganes, us l'aconsello.

Us deixo un vídeo on expliquen què és i com funciona. Aquí el teniu:

5 comentaris:

  1. Sí, cada cop en sento a parlar una mica més, de la copa.
    L'únic que hi veig (sense haver-la provat) és la incomoditat de treurete-la i posarte-la (s'ha de fer sovint?) i la inseguretat per si hi ha pèrdues. Però si dius que és eficaç, tot lo demés són avantatges!

    Estaria molt bé que fos l'opció majoritària de les dones, deixariem de contaminar molt.Tot i que segur que les grans marques no hi estaran gens d'acord, i potser per això no es publicita gaire (ja estem a lo de sempre).

    Jo encara no la necessito, des d'abans de l'embaràs que no tinc la regla, però quan em torni consideraré seriament aquesta possibilitat.
    A reveure!

    ResponElimina
  2. Ei, Onavis,

    El tema de posar i treure és molt senzill com qui es posa un tampó.
    Per treure'l jo faig una mica de pressió de les parets i llestos, estires i fora. Però és qüestió de pràctica (amb dos cops ja n'hi ha prou!).

    I de pèrdues... si està ben col·locada (es nota perquè ni te n'adones que la dus) no n'ha de tenir tret que la portis més del que pot abastar (però com un tampó). Jo estic tenint una menstruació molt lihgt i l'he fet servir poc ja que quasi no taco. A veure més endavant.

    Apa, salut! I felicitats per la sort que tens d'encara no tenir la regla!!!! jejeje

    ResponElimina
  3. jo la vaig comprar i la vaig fer servir uns 3 mesos fins que em vaig quedar embarassada. Em va anar molt be. Us la recomano!

    ResponElimina
  4. ostres... jo n'havia sentit a parlar... però me n'havia oblidat totalment. De moment encara em queda mig embaràs, i si em passa com en el primer que no vaig tenir regla fins gairebé els 8 mesos, quan el necessiti espero recordar-me'n

    ResponElimina
  5. Jus fa uns dies que tb en vaig sentir a parlar per primera vegada. Funciona molt bé segons m'ha dit.
    Quan ho torni a necessitar, la provaré!

    ResponElimina