Benvinguda al bloc sobre maternitat i criança on
si el/la petit/a té gana ... popa, si té son... popa, si té fred o calor... popa, si té por... popa, si està content/a... popa ...
Així què, pipa o popa?


dimecres, 26 de maig del 2010

I ja et deixa dormir?

Aquesta sempre ha estat una pregunta que he trobat molt divertida.

Segurament, conjuntament amb les preguntes: "I com es diu?" (pregunta per la seva banda que agraeixo especialment ja que sempre et pot salvar de la típica situació incòmoda de, tot i portar la petita amb un vestit rosa llampant, et caigui el comentari "ai quin nen més guapo!"); la pregunta "I quan va pesar?" (pregunta clau en la vida d'un nounat com si de la seva resposta en depengués tot el seu futur...); i la pregunta "Ja es porta bé?" (potser hi ha algun nadó que no es porti bé? La diferència entre el bé i el mal és una creació dels humans adults, per tant el que faci o deixi de fer un nadó és pura necessitat i instint)... conjuntament amb aquestes altres tres, la pregunta "I ja et deixa dormir?" és una de les més populars que et fan després del naixement d'un infant.

Divertida. Molt divertida. Si no em deixés dormir, podria passar-me el dia jugant, netejant, cantant, canviant bolquers, portant la filla a coll alhora que estenc la roba, popant a tothora...? Sempre m'ha semblat una pregunta amb una resposta molt clara (però molt subjectiva alhora): Sí, dormo tota la nit! De tant en tant popa però dormim fantàsticament! Probablement si aquesta mateixa pregunta li fessim a una altra família la resposta seria: No, no dormim en tota la nit! Cada hora es desperta per menjar! D'aquí la subjectivitat en la resposta de que parlava.

D'entrada per poder donar la meva resposta cal encarar la maternitat/paternitat, com sempre i en tot, positivament. Però calen dos factors més que crec que són claus: per una banda fer pit i per l'altra collit.

Fer pit perquè et poses a dormir sabent que la lleteta sempre estarà a punt i no et caldrà aixecar-te a preparar-la ni incorporar-te per donar-la ni... i fer collit perquè podràs alimentar a la petita tan com vulguis sense aixecar-te per agafar-la, sense donar-li temps a plorar i sense ni tan sols acabar-te de despertar. Només cal atansar-la i llestos! A menjar! I quan són més grandets ja no cal ni això... selfservice!

A més a més, tinc entès que les mares que donem el pit generem una substància (diga-li hormona diga-li no sé què) que ens permet donar la popa n-mil vegades durant la nit i no "morir-nos" de son. És que, com ja vaig dir en un dels primers articles... som animals perfectes i a vegades no ho volem veure!

shshshshshs! A dormir!

5 comentaris:

  1. Em passa el mateix!
    Jo penso que dormim molt bé a les nits. Ni sé les vegades que es desperta.
    La gent sempre considera que un nen fa "bondat" quan dorm moltes hores seguides, menja molt.... Jo ja sé que no és així, no em preocupa.

    ResponElimina
  2. Hola!

    Sóc mare d'una preciositat de 16 mesos. Des dels 11 que va dir que no volia més pipa, de manera que només fem popa. ;-)

    I sí, a casa sempre hem considerat que dormim molt bé. Amb èpoques en què ens despertem més sovint i d'altres en què fem tirades més llargues de son. Però, com que la nostra resposta a la pregunta de l'entrada del teu bloc és que "dormim bé", doncs hi ha qui et mira molt malament. Com si tinguessis una sort no merescuda. Però si aprofundeixes en el tema... ai las! Veus que no dorms gaire més que l'altra persona, o fins i tot menys, però la manera de veure-ho és ben diferent.

    I sí... quan, ja amb mala llet, em pregunten que com és que la nostra filla dorm a la nostra habitació... no puc evitar que se m'escapi una rialleta i pensar... però si fer pit a mitja nit i veure com es queda adormida de seguida és el més dolç i meravellós que hi ha! Ah! No! És clar! Tocaria deixar-la a la seva habitació i deixar-la plorar comptant els minuts... En fi... sense més comentaris!

    Felicitats pel bloc!

    ResponElimina
  3. Hola,
    soc una mare d'una nena de 10 mesos que des que va naixe dorm amb nosaltres, pope al llit es fantàstic per mi i per ella! perquè per a dormir-se (si no ha estat malalta) no ha plorat mai!!!

    ResponElimina
  4. Noies, jo discrepo amb vosaltres. Tinc un nen de 13 mesos que pren popa i dorm al nostre llit i es desperta moltíssim (bé, fa això de no arribar a despertar-se: jo li ofereixo el pit i es torna a quedar clavat), però a mi ja m'ha desvetllat. Jo sempre em queixo i dic que el nen no dorm a les nits, clar que ben mirat, potser el problema és meu, perqué em costa molt dormir després de que ell hagi popat. Procuro no queixar-me gaire, i prefereixo mil vegades això, que no pas haver-me d'aixecar a preparar biberons, però és que hi ha nits que són desesperants!

    ResponElimina
  5. Gràcies a totes per les vostres aportacions!

    Evawin, la meva petita des que és més autònoma en els moviments fa selfservice i molt sovint ni me n'entero però abans tenia una sèrie de normes que no podia saltar-me sinó em volia desvetllar. Aquí te les deixo:
    - Incorporar-te per donar-li el pit no ajuda gaire, encara que sigui al mateix llit contra el capçal
    - Fins que no està del tot adormit no deixar-la ja que es pot tornar a despertar i llavors ja no hi ha qui dormi
    - No aixecar-me mai al WC, desvetlla un munt. Ara bé, si t'estàs fent molt pipí...
    - No obrir llums

    Bé, a veure si alguna cosa et serveix!

    ResponElimina