Benvinguda al bloc sobre maternitat i criança on
si el/la petit/a té gana ... popa, si té son... popa, si té fred o calor... popa, si té por... popa, si està content/a... popa ...
Així què, pipa o popa?


divendres, 7 de maig del 2010

Nena, on et porto?

Encara recordo el meu primer contacte amb un fulard. Algú es preguntarà a què em refereixo: a un mocador de coll, al fulard escolta, un drap...? Doncs, sí, em refereixo a una cosa que no dista gaire de les anomenades anteriorment: el fulard porta-nadons.

Dins el món del portatge de petitons hi ha mil i una coses per escollir. El més concorregut sol ser el cotxet, càrrec que comparteix amb el de ser el més inútil (bé, ho deixaríem amb el menys pràctic per no ser tan taxativa). També ens podem trobar les motxilles porta-nadons, força populars però un pèl carregoses així com poc ergonòmiques per un i per altre. A partir d'aquí, i amb una creixent popularitat, comença un món ple de sistemes porta-nadons molt ampli: bandoleres, pouchs, mei-tais, motxilles ergonòmiques de tot tipus i fulards.

Doncs, com deia al principi, el primer cop que vaig veure un nadó en un fulard, era la filla d'uns amics i el primer que vaig preguntar va ser: "vols dir que hi va bé aquí dins, pobreta? Encara s'ofegarà!". La resposta va ser clara i contundent: "Sí, hi va molt bé." Santa ignorància la meva... quants cops me l'he sentit fer a mi aquesta pregunta... Doncs això, de tots els sistemes per portar la petita el que se'ns dubte he trobat més pràctic per a totes dues ha estat el fulard.

El fulard és simplement un drap o mocador (millor si està teixit amb una tela i un sistema de teixit exprés per aquest fi) que s'enrotlla al voltant del cos del portador amb l'objectiu de posar-hi el petit a dins. No calen sivelles, anelles o altres estris per tancar-lo, un nus i ja està. Entre tu i el petitó només hi ha el contacte de la vostra pell, ni sistemes per fer bossa, ni teles ni res de res. Hi ha mil maneres de poder-lo dur (davant, darrere, al costat, tombat...) no està limitat a una o dues posicions. És pràctic de dur ja que s'adapta al teu cos i al del menut, és pràctic per traginar ja que tens les dues mans desocupades i vas amb el teu cos i prou, però cal pràctica per posar-se'l (quan se sap fer, però, és molt ràpid i senzill!). I el que és més important, el petit hi va de conya! I hi pot fer sontets, mirar els pardals com passen o simplement disfrutar de tot el que l'envolta sabent que està més protegit que mai!

Ara, després d'anys d'aquella pregunta ingènua, si em preguntessin què recomanaria per dur un petitet amunt i avall no dubtaria gens: el fulard! I més si has d'anar al supermercat (o prefereixes posar-lo en aquells carros habilitats per nadons? ecs!), o a "passejar" per Barcelona (o prefereixes pujar i baixar el cotxet del metro al carrer 25 vegades escales amunt i avall..) o del cotxe al CAP (amb el temps que tardes a carregar i descarregar el cotxet del cotxe...) o ...

3 comentaris:

  1. Hola!
    Jo no tinc fulard. Vaig comprar-me la motxil.la pensant que seria el mateix però més "segur" i ha resultat un fracàs total! No la porto casi mai perquè té massa gadgets i és una mica incòmode. Sé que el fulard és lo millor, la meva nebodeta sempre hi va i està més feliç que un anís!
    Però jo ja ho tinc bé, a mi em va be el cotxet, s'hi adorm molt.
    Onavis

    ResponElimina
  2. Si a tu et va bé el cotxet... doncs perfecte! Per a tu és millor el cotxet doncs!

    A mi m'ha anat (i em va) bé per sortir a passejar però no per les gestions del dia a dia. Amb el fulard vaig més còmoda i lleugera.

    I el que dius de la motxilla, tranquil·la! No ets l'única a qui li ha passat!


    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. jo no tinc fulard i sempre vaig amb cotxet. La veritat és que el fulard sembla cómode però mai l'he provat

    ResponElimina